Геннадій Бенкендорф
8 ЧИ 9 ТРАВНЯ. ДЕНЬ ПЕРЕМОГИ ЧИ ДНІ ПАМ'ЯТІ?
(роздуми депутата-свободівця)
«ВЕЛИКА ВІТЧИЗНЯНА» ВІЙНА
Слово "війна" – єдине слово в цьому
словосполученні, яке не потребує пояснень
і дискусій щодо своєї семантики, чого не можна сказати про його означення.
В
офіційному вжитку на позначення цього феномену використовують сьогодні мовну
одиницю "Друга світова війна". Але в
масовій свідомості ця війна залишається такою, якою її укорінив тоталітаризм.
Тоталітарна ідеологія, зокрема ідеологія комунізму, не передбачає осмислення і
аналітики, вони з комунізмом несумісні. Тоталітаризм лише вкидає певні
ідеологеми в свідомість індивідів, де вони мають зачепитися і вкоренитися. Саме
цю тоталітарну ідеологему – "Велика
Вітчизняна війна" – Кремль закинув в Україну.
Почнемо з мовного означення "Велика". Прикметник великий, - а, -е слугує в українській мові насамперед на позначення
розмірів різного роду об’єктів, простору і часу. Так, ця війна охопила всю Україну і тривала
довгий час. В цьому аспекті її можна називати великою.
Українські мовні словники наводять також синоніми до слова
великий – видатний, визначний, славетний,
які відповідають за значеннями російським прикметникам великий,
выдающийся. Виникає питання, чи можна звеличувати, уславляти війну, в
якій з вини злочинної комуністичної влади загинули мільйони людей. І гинули
мільйони українців на тій війні не за вітчизну.
Радянський Союз – тоталітарна
імперія зла – як і будь яка імперія ні для кого не може бути вітчизною.
Поєднання в одній парадигмі понять імперія
і вітчизна є неприпустимим, позаяк
таке поєднання є по-перше аморальним, по-друге алогічним.
Усі
лицемірні заклики прихильників комуністичної ідеології не чіпати пам’ятки
тоталітарного минулого з їхніми посиланнями на нібито героїчну історію радянської
епохи і безпідставними закидами у викривленні історії та звинуваченнями у намаганні
націоналістів узурпувати «перемогу» імперії зла у Другій світовій війні
свідчать про світоглядні збочення та
незворотний духовний занепад їхніх душ. Такі істоти є носіями ідеологічної
отрути. Поширюючи цю отруту серед молодих українців, вони свідомо руйнують
їхній духовний імунітет, підриваючи тим самим фундамент існування української
держави.
8 ТРАВНЯ
Знову на дворі травень, знову на нас насуваються дві контраверсійні дати – 8-ме і 9-те травня. Перший день зветься
офіційно день пам’яті і примирення, другий
– день перемоги над нацизмом. Якщо з пам’яттю
ситуація є більш-менш зрозумілою, то з примиренням
справа виглядає складніше. Виникає низка запитань:
1. Хто є чи має бути суб’єктами примирення? Учасники бойових дій Другої
світової війни чи їхні нащадки?
2. У якому морально-правовому статусі мають
перебувати суб’єкти примирення? Правий
і винний?
3. Хто кому і в чому завинив? Ідеться про бінарну
опозицію чи множинний добір?
4. В чому полягає суть примирення? Винний має визнати свою провину і повинитися перед тим,
хто правий? Або всі сторони є винними і примирення мусить відбуватися шляхом
взаємозаліку гріхів?
9 ТРАВНЯ
З днем перемоги багато проблем. Саме слово "перемога" має магічний вплив на
свідомість і сприймається як коштовність. З девальвацією ментальних і духовних
коштовностей, яка викликана їхньою штучністю, пересічній людській свідомості
змиритися надто складно, а то й взагалі неможливо. Академічні філософськІ та
історичні наукові джерела визначають війну як спосіб продовження політики
іншими (не дипломатичними) засобами. Знову постають ті самі, або аналогічні
запитання:
1. Хто є чи має бути суб’єктами перемоги?
Очевидно ті, кому випала роль бути суб’єктами війни. Суб’єкт війни виношує її
план і досягає перемоги або зазнає поразки. Усі війни завершувалися однаково,
для когось перемогою, для когось поразкою.
2. Якщо виходити з офіційної назви закону 315-VIII, то Друга світова
війна була війною двох соціалістичних світоглядів (ідеологій) –
націонал-соціалізму і комунізму. Відповідно і суб’єктом перемоги в цій війні
вийшла одна з цих тоталітарних ідеологій – комунізм. Отже, один із суб’єктів
війни став суб’єктом перемоги, другий перетворився на об’єкт поразки.
3. То що ж нам пропонують святкувати в день 9-го травня? Перемогу однієї
людиноненависницької ідеології над іншою, такою ж людиноненависницькою
ідеологією! Це шабаш на втіху дияволу, якби не лютували і не скаженіли з цього визначення
“перемоги” прихильники і адепти цього “свята”.
4. Виникає ще одне правомірне запитання. А що ж
рядовий солдат, яке його місце і роль у цій світоглядній бійні? Щодо до місця,
то його визначено чітко і
однозначно в бойовій структурній одиниці – відділенні, яке зі свого боку є
складником структурних одиниць вищого порядку – взводу, роти, батальйону, полку.
5. А щодо ролі, то її у солдата практично не було і не могло бути.
Націонал-соціалістичний і комуністичний солдати не відіграють ролі, бо їм
відведено не роль, а функцію – функцію знаряддя. Хто відіграє роль суб’єкта, тому випадає перемога (або
поразка). Хто виконує функцію знаряддя, той не здобуває перемоги, йому
уготовано долю жертви.
6. Солдати із націонал-соціалістичної і комуністичної армій стали жертвами
обох тоталітарних режимів, життя яких були принесені на вівтар дияволу.
Геннадій Бенкендорф, кандидат філологічних наук, доцент, депутат Кам'янець-Подільської міської ради від ВО "Свобода"
Не бійся правди, хоч яка гірка (с) Ліна Костенко
ВідповістиВидалити